Tarot partnerski - Wróżby za darmo

Oblicz kartę związku na podstawie Numerologii oraz Tarota. Darmowa wróżba Wszyscy mamy świadomość, jak skomplikowane bywają związki miłosne. Są takie chwile- czy to wtedy, gdy się zakochujemy, czy wtedy, kiedy czujemy się zranieni, zdradzeni czy znudzeni związkiem, w którym jesteśmy,- kiedy odczuwamy potrzebę sięgnięcia do wiedzy przyszłości, co pozwoli nam bardziej obiektywnie spojrzeć na wydarzenia i na całą sytuację relacji. Każdy powód, by odwołać się do kart jest doby, a Tarot pozwoli nam zobaczyć nasz związek jak w lustrze, dokładnie,...
Czytaj więcej..

Skrzynia na karty Tarota

Jeśli często używamy talię Tarota dla wróżb i rytuałów, sama dobrze wiesz, że utrzymanie talii jest często problem. I nigdy nie wystarczają aksamitne woreczki do przechowywania Tarota jako wiarygodnej osłony przed ich zniszczeniem. Talia tarota, które wymagają ochrony, być może bardziej niż jakiekolwiek inne narzędzia rytualne. Karty z którymi pracujesz, wchłaniając Twoją własną energię muszą być chronione. Kiedy wróżysz, musisz być absolutnie pewny, że twoja karta nie jest dotykany przez inną osobę, z wyjątkiem Ciebie. Zapraszam do rytuału w celu...
Czytaj więcej..

slide image

Satanizm - Zwodnicze początki Satanizmu

Skąd wziął się archetyp Diabła Kiedy Kościół katolicki i władza stanowiły całość (XIV- XVII w.), niezadowolone masy nie mogły przeciwstawić się jednemu, nie odrzucając jednocześnie drugiego. Bóg sprawował władzę nad królami, oni natomiast nad ludźmi. Dlatego ludzie byli zniewoleni przez system feudalny. W czasie największego ucisku bezpośredni bunt ludzi nie był możliwy, gdyż oznaczało to śmierć. Dlatego tez przewrót religijny wydawał się właściwym wyjściem dla Kościoła by w ukryciu zrobić to czego chcieli. Wprowadzono postać Szatana, który był całkiem skutecznym...
Czytaj więcej..

Historia Aniołów - Anielskie dzieje

Historia Aniołów

Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 
Historia Aniołów 5.0 out of 5 based on 2 votes.
AddThis Social Bookmark Button

Wyraz anioł przeniknął do polszczyzny z języka czeskiego, który zawdzięcza go misji Cyryla i Metodego. Pierwotnie pochodzi on od greckiego słowa ἄγγελος (ángelos, według wymowy bizantyjskiej ánhielos), oznaczającego oryginalnie "posłaniec". W biblijnym Starym Testamencie analogiczne byty duchowe są nazywane w języku hebrajskim מלאך, mal'ach - co również znaczy "posłaniec".

 

William-Adolphe Bouguereau (1825-1905) - Return of Spring

 

 Historia Aniołów
 
Anioł na cmentarzu w KatowicachPierwsze wyobrażenia aniołów istniały w starożytnym Egipcie i Babilonii. W religiach tych cywilizacji były całe zastępy duchów i istot, będących pośrednikami między bogami a człowiekiem. Często przedstawiano je jako uskrzydlone zwierzęta z ludzkimi twarzami. Starożytnym aniołom przypisywano pewien rodzaj cielesności, co znajduje potwierdzenie w apokryficznej Księdze Henocha. Anioły tam występujące płodziły dzieci, odczuwały głód i pragnienie. W czasach nowożytnych do tej koncepcji aniołów powrócił Emanuel Swedenborg.

Aniołowie często występują w Starym Testamencie (np. Rdz 3, 24; księgi prorockie). Biblia nie mówi jednak wiele o naturze i rodzajach tych bytów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w pismach kabalistycznych oraz w apokryfach. Chrześcijaństwo przejęło wiarę w anioły z judaizmu. W pierwszych wiekach wśród Ojców Kościoła istniały pewne spory co do natury tych bytów. Np. Grzegorz z Nazjanzu, Jan z Damaszku czy Bazyli Wielki wyobrażali anioły jako istoty eteryczno-ogniste. Jeszcze na Soborze Nicejskim II w 787 przypisywano im subtelne ciała. Ostatecznie kwestię tę rozstrzygnął św. Augustyn: " oznacza funkcję, nie naturę. Pytasz jak się nazywa ta natura? - Duch. Pytasz o funkcję? - Anioł. Przez to czym jest, jest duchem, a przez to co wypełnia, jest aniołem" (św. Augustyn, Enarratio in Psalmos, 103,1,15: PL 37, 1348-49; por. KKK 329).

Anioły pełnią również ważną rolę w islamie. Wiara w nie stanowi element dogmatyki tej religii. W islamie twierdzi się, że anioły zostały stworzone przez Boga z ognia, przebywają w niebie i głównym ich zadaniem jest służba dla swego stwórcy. Pełnią także funkcję posłańców, chronią ludzi oraz spisują wszystkie ich uczynki. Koran został podyktowany Mahometowi przez anioła Dżibrila. W teologii islamu wymienia się przede wszystkim Dżibrila, Malika (strażnika ogni piekielnych), Izra'ila (anioła śmierci), Nakira i Munkara, Haruta i Maruta, Mika'ila i Azrafaela. Jedyny anioł, który odmówił Bogu posłuszeństwa to Iblis, zwany też szatanem.


Anioły w Biblii


Są istotami duchowymi nadrzędnymi względem ludzi — Ps 8, 6; Hbr 2, 7,
stworzeni przed człowiekiem — Hi 38, 4-7,
"Nie żenią się, ani za mąż nie wychodzą" — Mk 12, 25,
jest ich ogromna liczba — Ps 68, 18; Mt 24, 31; Hbr 12, 22; Ap 5, 11,
nie należy ich wielbić — Kol 2, 18-19; Ap 19, 10; 22, 8-9; (zasada: co masz, czego nie otrzymałeś?),
służą ludziom Hbr 1, 14; i ich ochraniają Ps 34, 8,
służyli Jezusowi Mt 4, 11; Mk 1, 13; Łk 22, 43,
część z nich upadła Jud 6; 2P 2, 4; i służy szatanowi Ap 12, 9; Mt 25, 41.

 

Rodzaje aniołów
 
Figura anioła na cmentarzu kościoła San Miniato al Monte we FlorencjiW interpretacjach biblijnych liczba porządków niebiańskich (chórów) waha się od 7 do 11. Ostatecznie zostały one uporządkowane w trzech triadach (podział św. Ambrożego):

Serafiny (Seraphin) (górują miłością nad innymi chórami), Cherubiny (Cherubin) (pełne wiedzy bożej), Trony (Throni) (wyróżniają się posłuszeństwem)
Panowania (Dominationes), Potęgi (Potestates) (przypisuje się im moc czynienia cudów), Cnoty lub Moce (Virtutes)
Księstwa lub Zwierzchności (Principatus) (kierują państwami i narodami), archaniołowie (Archangeli) (spełniają najważniejsze zadania), aniołowie (Angeli) (np. Anioł Stróż)

 

Książęta dziewięciu chórów anielskich
 

 

Serafini


Archanioł Michał, Serafiel, Jehoel, Uriel, Kemuel, Metatron, Natanael

 

Cherubini


Cherubiel, Ofaniel, Uriel, Zofiel, Lucyfer

 

Trony


Orifiel, Zafkiel, Zabkiel, Jofiel (Zofiel), Razjel

 

Panowania


Zadkiel, Chaszmal, Zacharael, Muriel

 

Cnoty


Ariel, Uzjel, Gabriel, Michał Peliel, Barbiel, Sarbiel, Haniel, Hamaliel, Tarszisz

 

Potęgi


Kamael, Werchiel,

 

Księstwa


Nisroch, Haniel, Rekuel, Cerwiel, Amael

 

Archaniołowie


Rafał, Uriel, Michał, Gabriel, Barbiel, Jehudiel, Barachiel,

 

Aniołowie


Faleg, Andachiel, Gabriel, Chajliel

1 Lucyfer sprawował księstwo przed swym upadkiem

Lista upadłych aniołów


Archaniołowie

 

Według różnych tradycji różna jest ilość archaniołów. (zob. Archanioł). Znani archaniołowie to Michał, Gabriel, Rafał. Apokalipsa świętego Jana (1, 4), oraz Księga Tobiasza (12,15) mówią, że tylko 7 aniołów znajduje się najbliżej Boga. Również judaizm wyróżnia 7 aniołów wyższego rzędu, są to: Azreael, Azrafael, Dedrach, Gabriel, Michael, Rafael, Szemkiel.


Anioły upadłe

 
Anioł śmierci, Carlos SchwabeLucyfer (łac. niosący światło) to anioł, który zbuntował się przeciw Bogu. :Zobacz: upadły anioł


Pieczęcie siedmiu aniołów
Pieczęcie siedmiu aniołów, władców 196 prowincji nieba, za pismami okultystyka Heinricha Corneliusa Agrippy

Pieczęć Aratrona, anielskiego alchemika, wodza 17 640 000 duchów 
Pieczęć Betora, wodza 29 000 legionów duchów 
Pieczęć Falega, pana wojny 
Pieczęć Ocha, anielskiego alchemika, lekarza i czarnoksiężnika 
Pieczęć Hagita, anielskiego alchemika i wodza 4000 legionów duchów 
Pieczęć Ofiela, wodza 100 000 legionów duchów 
Pieczęć Fula, władcy potęg Księżyca i najwyższego władcy wód

 

Funkcje aniołów


W chrześcijaństwie mają one dwie główne funkcje:

gloryfikującą - wysławiają chwałę i wspaniałość Boga
pośredniczącą - są posłańcami Boga, opiekunami powierzonych im osób, zanoszą ludzkie modlitwy przed oblicze Boga, oznajmiają ludziom Jego wolę, pomagają podjąć właściwą decyzję.

W Apokalipsie św. Jana anioły wymierzają kary spadające na ludzkość.
W Księdze Rodzaju cheruby strzegą wejścia do ogrodu Eden.


Anioły w sztuce
 
Renesansowe wyobrażenie aniołów 
 
Barokowe wyobrażenie aniołów 
 
Romantyczne wyobrażenie aniołów 
 
Akademickie wyobrażenie aniołów, Wiosna, Adolphe Bouguereau
Wizja anioła w Młodej Polsce: Aniele pójdę za Tobą – obraz Jacka Malczewskiego, olej na desce, z 1901 roku. Obraz ten nawiązuje bezpośrednio do fragmentu utworu Teofila Lenartowicza Za aniołem:


Aniele! Pójdę za tobą,
Matkę i ojca zostawię,
I brata, z którym się bawię,
Nic a nic nie wezmę z sobą.
Wstąpienie do Raju H. Boscha – przedstawia wniebowzięcie zbawionych do raju. Światło na końcu tunelu to światło niebios, symbolizujące życie po śmierci, u ich progu wniebowzięci unoszą ramiona w podziwie nad pięknem nieba (gdzie jest on ukryty, co pozwala na poruszenie wyobraźni). W tunelu anioł popycha ocaloną duszę w stronę jasności.

Zwiastowanie Fra Angelico – na pierwszym planie występuje Gabriel zwiastujący dziewicy Maryi, że urodzi syna Bożego. A na drugim planie wygnanie Adama i Ewy z raju. Zostało to przedstawione tak, ponieważ Maria była znana też jako „druga Ewa”, przez którą ludzkość będzie oczyszczona z „grzechu Ewy”.

Zwiastowanie to częsty motyw malarski w twórczości Fra Angelico. Anioł i Maria najczęściej ukazani są na krużganku, przywodzącym na myśl świątynię raczej niż dom, otoczonym arkadami o cechach renesansowych, wypełniającym niemal całą kompozycję. Po lewej stronie artysta zostawia sobie zazwyczaj miejsce na ukazanie w tle ogrodu, gdzie każdy kwiat i listek oddane są z dokładnością. Maria siedzi ze skromnie pochyloną głową, pobożnie krzyżując ręce na piersi. Anioł na jego obrazach wygląda, jakby dopiero co zstąpił z niebios i jeszcze nie zdążył złożyć barwnych skrzydeł. Pochyla się ku dziewicy jakby zamierzał przyklęknąć. Fra Angelico dzieli scenę na dwie części: rozdziela przestrzeń archanioła Gabriela od przestrzeni przeznaczonej dla Najświętszej Marii Panny za pomocą jednej z kolumn dziedzińca, znajdujących się na pierwszym planie. Pozostaje tu wierny tradycji, w której podobne rozdzielenie postaci Zwiastowania było powszechne. Kolorystyka jest dobrana z wyczuciem: delikatna, stonowana, pełna harmonii, oddająca nastrój wydarzenia. W tle, w rajskim ogrodzie ukazane jest wygnanie z Edenu pierwszych ludzi, np. w Zwiastowaniu znajdującym się w Muzeum Prado. Żywa soczysta zieleń roślinności kontrastuje ze sceną główną, utrzymaną w jasnych barwach różu, błękitu, złota i bieli. Sklepienie nad Marią i aniołem przypomina niebo usiane gwiazdami. Stroje postaci, aureole i złote skrzydła Gabriela są namalowane z ogromną precyzją i dbałością o szczegóły. Na różowej sukni anioła widać liczne plisy i złote hafty, a na jego skrzydłach można liczyć błyszczące piórka, zaś okrągłe aureole przypominają wytłoczone w bogate ornamenty złote tarcze. W obrazie tym obecność Boga została zaznaczona w sposób wyraźny i nie pozostawiający wątpliwości. Boska ręka z nieba kieruje między swego posłańca i Panienkę złocisty snop światła, a w nim maleńkiego gołębia – symbol Ducha Świętego. Oprócz tego, wizerunek Boga pojawia się jako płaskorzeźba na zewnętrznej ścianie dziedzińca, ponad sceną zwiastowania, tuż nad kolumną rozdzielającą postaci. Wygląda to tak, jakby przyglądał się objawieniu i sprawował nad nim pieczę. Cała scena tchnie ciszą, skupieniem, świętością. Twarze i dłonie archanioła i Marii wyrażają uroczyste natchnienie, mają w sobie coś nieziemskiego, a ich oczy spotykają się w milczącym porozumieniu.

źródło:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Anio%C5%82